Välkommen in till min studievärld. Allt inom min tid som student kommer ni att kunna hitta här! Hälsningar Yvonne

onsdag 9 juni 2010

Att skriva.



Just nu skriver jag uppsatsen, som är det sista vi ska lämna in före det är sommarlov! Själv känner jag min nöjd med det resultat som håller på att skapas så när jag väl är färdig så är det bara att hålla tummarna för att lärarna gillar det dom läser!

Det här med att skriva är verkligen något magiskt om man börjar fundera över det. Min stora son är 6 år och ska börja i förskoleklass nu efter sommaren. Han har senaste året varit väldigt intresserad av bokstäver, siffror och lära sig skriva. Han kopierar text från sina sagoböcker och skriver dem på annat papper. Igår gjorde han något som jag tycker var oehört kreativt! Han skrev sitt namn med hjälp av verktyg. Han ritade olika snickarverktyg istället för att bara dra streck till bokstäver. T.ex. så skrev han b genom att rita skiftnycklar. I blev en spik! Vilken kreativ son jag har!

Ännu en teckning som sparas i teckningspärmen. :)

/Yvonne

2 kommentarer:

  1. Verkligen kreativ son du har, det är så kul när de börjar upptäcka att de snart är dax att börja skolan sedan går det några år då skolan inte alls är särskilt lockande eller kul. Men förhoppningsvis möter de bra lärare som kan inspirera till djupare kunskaper och peppning, se bara på min äldsta som i sitt slutbetyg får VG och MVG trots att hon tyckte skolan var pest och pina i 7:an och 8:an,
    ps. Ditt arbete var kul att läsa och var jättefint, tack för den äran. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Veronica, tack för äran att få läsa ditt arbete, verkligen stimulerande läsning! Kul också att få höra om din sons eskapader.

    SvaraRadera